Kognitiivinen hyvinvointivalmennus

Käyttäytymistieteisiin ja ratkaisukeskeiseen psykologiaan perustuva muutosvalmennus on tarkoitettu ihan tavalliseen arkeen – kun tavoitteena on parantaa oloa ja elämänlaatua.

Ajankohtaista

Yksilövalmennuksiin otetaan uusia asiakkaita. Kysy lisää ja varaa aika!

Seuraa alkavia ryhmiä ja ajankohtaisia tapahtumia Dramaston Facebook-sivuilla!

Tervetuloa yksilövalmennukseen!

Tilaa työpaja ryhmälle

(esim. 1 x 90 min.) Pyydä tarjous!

  • Parempi olo – kokonaisvaltainen hyvinvointi ja luonnollinen painonhallinta
  • Irti stressistä – keinoja palautumiseen
  • Kognitiivinen unelmatyöskentely
  • Tutustu kirjallisuusterapiaan
  • IMPRO – toiminnallinen luovuustyöpaja

Lue lisää

Valmentaja – kouluttaja Mirka Seppänen

  • FM (draamapedagogi, opettaja)
  • FAF Wellness Coach (psykofyysisen hyvinvoinnin valmennus)
  • Psykologian erityismenetelmät (ACT, jännittäjien valmennus)
  • Kirjailija ja teatteriohjaaja
  • Valmennus- ja kouluttajakokemus yli 20 vuotta.

Lue tarina

Kognitiivinen hyvinvointivalmennus

Kognitiivinen hyvinvointivalmennus auttaa tilanteessa, jossa tavoitteesi on parempi olo. Positiiviseen ja ratkaisukeskeiseen psykologiaan perustuva lyhyt ja tehokas valmennus tukee itseohjautuvuutta ja antaa sinulle konkreettiset työkalut etenemiseen. Tarvittaessa valmennusta tukee wellness coaching -metodi, jossa mukana on fyysinen terveys (ravinto, liikunta, lepo).

Lähtötilanteena voi olla esim.

  • Stressi ja ajankäytön ongelmat, energian puute, uniongelmat ja taipumus valvoa huolien takia.
  • Fyysisen kunnon rapistuminen, uupumus ja kivut. Painonhallinta.
  • Pitkittynyt lievä masennus tai ahdistuneisuus. Pelko loppuun palamisesta (tai siitä toipuminen).
  • Liiallinen itsekriittisyys. Erityisherkkyyden aiheuttama ulkopuolisuuden tunne.
  • Sosiaalinen jännittäminen tai kohdentuneesti esiintymisjännitys.
  • Uusi, vaikea tai paikalleen juuttunut elämäntilanne. Ongelmanratkaisu.

Jo yksi valmennuskerta auttaa huimasti eteenpäin. Jäsennät ohjatusti tilanteesi ja kirkastat omiin arvoihisi perustuvia tavoitteita: Mikä sinulle on tärkeää? Millaisia tekoja jaksat toteuttaa arjessasi niin, että ne vievät sinua oikeaan suuntaan?

Tapaamisten väleissä teet sekä toiminnallisia että pohtivia kotitehtäviä. Harjoittelet itsellesi sopivia uusia tapoja toimia ja opit välttämään ongelmaasi vaikeuttavaa käytöstä. Saat uutta energiaa ja pystyvyysuskoa. Valmennusprosessit ovat lyhyitä; tavoitteena on löytää suunta, jolla pysyvä muutos etenee luonnollisesti omaa tahtiaan.

Valmennusten perustan muodostaa kognitiiviseen käyttäytymisterapiaan kuuluva ACT (hyväksymis- ja omistautumismenetelmä). Se on tehokkuutensa vuoksi tällä hetkellä yksi eniten kiinnostusta herättäneistä ja tutkituista hoitomalleista maailmanlaajuisesti.

Lue lisää